Exkluzivní audiosystém Bowers & Wilkins

Na koncert do auta

Volvo a Bowers&Wilkins

Prověřené spojení, které z automobilu dělá mnohem víc než jen dopravní prostředek. Přední dodavatel audiotechniky pro proslulá nahrávací studia, včetně světoznámého Abbey Roads, a výrobce referenčních ozvučovacích souprav přichystal ve spolupráci se švédskou automobilkou novou generaci svého věhlasného car audia.

Ještě o kousek lepší

Ještě o kousek lepší

Nový výškový reproduktor, membrány středopásmových měničů z patentovaného materiálu Continuum (použité v automobilových komponentech vůbec poprvé), kompletně přepracovaný koncový zesilovač a také nový zvukový režim připomínající akustiku jazzového klubu. To jsou hlavní inovace, s nimiž vozy Volvo řad 60 a 90 vstoupily do roku 2020.

Špičkový audiosystém prošel zcela zásadní proměnou, která dále zlepšuje kvalitu reprodukce. Výsledkem je zřetelnější a věrnější zvuk, lepší podání detailů i prostoru, nižší zkreslení a větší dynamický rozsah.

Reprodukce věrná originálu

Reprodukce věrná originálu

Zásadní inovací nové řady audiosoupravy Bowers&Wilkins ve vozech Volvo je náhrada dosavadní žluté membrány z mimořádně pevného kevlaru zcela novým materiálem, nazvaným Continuum. Ten díky ještě vyšší pevnosti slibuje lepší akustické vlastnosti. Základní přístup k návrhu zůstal stejný: membrána je „utkána“ z kompozitního vlákna, ovšem díky unikátním vlastnostem novinky umožňuje preciznější kontrolu. Stříbřitá barva se na profesionální řadě reproduktorů B&W objevila poprvé v roce 2015 po osmi letech vývoje. Od té doby oslovuje znalce hudby svým naprosto věrným podáním středních tónů. Nyní slaví svou automobilovou premiéru.

Výškový reproduktor „on top“

Výškový reproduktor „on top“

Výrazným prvkem audiosoupravy ve vozech Volvo se stal separátně umístěný výškový reproduktor, trůnící uprostřed přístrojové desky. Jeho pozice pro vytvoření unikátního hudebního zážitku byla zachována, nová je ale konstrukce. Používá hliníkovou kopulku obepnutou zesíleným prstencem (technologie výrobcem nazvaná Double Dome), který zvyšuje její tuhost a zajišťuje věrné vysoké tóny.

Ve vozech Volvo se i nadále nachází také originální technologie Nautilus, která stejně jako nejdražší reproduktor značky Bowers&Wilkins využívá zvukové kanály zatočené do tvaru spirály. Tímto způsobem lze totiž co nejlépe eliminovat nežádoucí zkreslení zvuku.

Specialisté na akustiku od společnosti Volvo připravili v rámci aplikace Spotify výběr skladeb, které dobře ilustrují kvality audiosoupravy. Systém Bowers&Wilkins ve vozech Volvo ovšem dokáže přehrát nejen streamovanou hudbu ze Spotify či telefonu, ale také soubory ve vysokém rozlišení a specializovaných formátech, jako je FLAC, kterým dávají příznivci hi-fi přednost.

Přehrát zde   
Fotografie vozu Volvo
Studiovka, klub, nebo koncertní sál?

Studiovka, klub, nebo koncertní sál?

Věrné výšky a středy jsou typickým rysem audiosouprav Bowers&Wilkins. Ovšem ve volvech se ke kompletně vyváženému hudebnímu zážitku přidává i originální vzduchem chlazený subwoofer, uložený v podběhu zadního kola. Toto řešení pomáhá zlepšit reprodukci nejhlubších tónů a současně neubírá místo v zavazadlovém prostoru například až 7místného Volva XC90.

Nová souprava ve švédských automobilech spoléhá také na přepracovaný 15kanálový zesilovač. V modelech řady 90 dodává energii devatenácti reproduktorům, u řady 60 je měničů patnáct. Výstupní výkon 1 460 W a technologie prostorového zvuku QuantumLogic 7.1 pak přispívají k velmi odlišným režimům nastavení.

Pohled do interiéru vozu Volvo

Uživatel si může podle své oblíbené hudby zvolit jeden ze čtyř akustických režimů: Studio, Individual Stage, Concert Hall a Jazz Club. Pro poslední dva dokonce ve Volvu vybrali konkrétní reálná místa a akustické nastavení jim přizpůsobili – jedná se o koncertní halu a jazzový klub Nefertiti ve švédském Göteborgu.

Stejně tak jako dosud si znalci hudby mohou veškeré nastavení upravit i manuálně. A to nejen jednotlivá pásma, ale také úroveň obklopení například pro skladby z koncertů nahraných naživo.

Objednat servis Testovací jízda Nový vůz Kontakt
Nahoru